Koncert se koná pod záštitou prezidenta ČR Petra Pavla, předsedy vlády ČR Petra Fialy, ministra kultury ČR Martina Baxy, primátora hl. města Prahy Bohuslava Svobody a starostky městské části Praha 1 Terezie Radoměřské.
Monumentální protiválečné oratorium zazní v provedení symbolicky propojených orchestrů PKF – Prague Philharmonia, České filharmonie a Kyjevského symfonického orchestru, Pražského filharmonického sboru, Dětského pěveckého sboru Radost Praha a mezinárodních sólistů za řízení Lukáše Vasilka.
„Tuto událost lze vnímat nejen jako tryznu za válečné oběti, ale také jako mimořádně působivý protiválečný apel , který bude umocněn unikátním prostředím a akustikou Vladislavského sálu Pražského hradu – výjimečný koncert výjimečného díla ve výjimečné době.“
Marek Vrabec
ředitel Prague Sounds
Britský skladatel Benjamin Britten napsal Válečné rekviem v roce 1962 k příležitosti dokončení obnovy gotické katedrály v Coventry po jejím zničení během 2. světové války. Vycházel přitom z kodifikovaného latinského textu mše za zemřelé, který však proložil verši Wilfreda Owena, britského důstojníka skládajícího básně přímo v zákopech 1. světové války. Dílo tak vyznívá jako velký pacifistický manifest apelující na posluchače silným textem i hudbou. Pro jeho monumentálnost a náročné obsazení je uváděno jen velmi vzácně. Na Pražském hradě je pod taktovkou dirigenta Lukáše Vasilka odprezentují PKF – Prague Philharmonia, členové Kyjevského symfonického orchestru, Komorní orchestr České filharmonie, Pražský filharmonický sbor, Dětský pěvecký sbor Radost Praha, sopranistka Susanne Bernhard, tenorista Kyle van Schoonhoven, barytonista Arvid Fagerfjäll a varhanice Linda Sítková.
Obsazení:
PKF — Prague Philharmonia
Kyjevský symfonický orchestr
Komorní orchestr České filharmonie
Susanne Bernhard — soprán (Německo)
Kyle van Schoonhoven — tenor (USA)
Arvid Fagerfjäll — baryton (Švédsko)
Pražský filharmonický sbor
Dětský pěvecký sbor Radost Praha
Linda Sítková – varhany
Lukáš Vasilek — dirigent
PROGRAM
Benjamin Britten: Válečné rekviem, op. 66